Učesnici Mock Trial projekta u srednjim školama u Sarajevu i Banjoj Luci u sklopu nastave uče na interaktivan i praktičan način. Pored predavanja profesora i njihovog aktivnog rada kroz vježbe, učenici također imaju priliku da uče direktno od pravnih praktičara (sudija, tužioca i advokata). Kao gostujući predavači, praktičari učenicima daju neposredan uvid u svakodnevni rad sudova i prenose atmosferu sudnice u učionicu. Učenicima je ovo izuzetno korisno, jer pored primjera i zanimljivih iskustava koje uče od praktičara, učenici mogu čuti i savjete za pripripremu njihovog učešća u takmičenjima simulacije suđenja.
Takav je bio i utisak učenice Opće gimnazije KŠC “Bl. Ivan Merz” u Banjoj Luci, Ane Mirecki (IIIb):
“U srijedu 19. 10. 2018. godine u sklopu još jednog, šestog po redu, modula upoznali smo se s glavnim pretresom, odnosno suđenjem. Gost časa bio je sudija Osnovnog suda u Banjoj Luci, Svetozar Bajić. Kroz samo predavanje dobili smo informacije o položaju optuženog, tužioca i sudije u sudnici u toku suđenja. Također smo razmatrali koji se to dokazi mogu smatrati validnim, te kakve posljedice slijede ako se utvrdi da nisu validni.
Na praktičnim primjerima obradili smo gotovo sve segmente suđenja, a gospodin Bajić nam je na duhovit način ukazao gdje se sve greške mogu potkrasti i kako mogu utjecati na izvršnje krivične kazne. Razgovor o ponašanju tužioca, branioca, optužneg, vještaka i svjedoka, te ko ima u većini slučajeva atkivnu, a ko pasivnu ulogu nam je pomogao za predstojeće takmičenje. Jedna od tema razgovora bila je i ispitivanje, što je uključivalo uočavanje razlika između unakrsnog i direktnog ispitivanja, osnovna pravila o formulaciji pitanja i njihova svrha. Gospodin Bajić nam je za kraj uputio savjete za što vjerodostojnije i kvalitetnije zastupanje pozicija ali i za životne situacije u kojima ćemo se možda naći.”
Anin kolega je na sljedeći način opisao iskustvo sa Modula 7:
“Na prošlom predavanju prošli smo kroz sadržaj Modula 7, koji se odnosi na fazu saslušanja. Gostovao je advokat Todor Duvnjak. Upoznali smo se sa oblastima na kojima radi advokat tj. branilac i sa ulogom, pravima i obavezama svjedoka. Kroz slikovite primjere gdin. Duvnjak je objasnio razliku između unakrsnog i direktnog ispitivanja. Kroz odgovore na nasa pitanja objanio nam je sve faze saslusanja, te prava i obaveze svih lica u slučaju. Nakon toga učenici su imali simulaciju suđenja, gdje su se bavili hipotetičkim slučajem krađe. Učesnici su glumili 3 svjedoka, tužioca, branioca i sudiju i kroz igru i smijeh uspješno obavili ovaj zadatak.”